2011-03-27

Oviksfjällen 2009-09-09

Natten var blåsig. Dessutom kantrade vinden, vilket gjorde att tältet fladdrade en hel del och störde sömnen. Morgonen bjöd på fortsatt vind och växlande molnighet.


Åreskutan i skugga


Solsidan på andra sidan


Växlande molninghet

Det blev inte mycket till frukost, bara en skvätt kallt pulverkaffe. Eftersom jag inte hade så långt kvar att vandra gjorde jag mig ingen brådska iväg. Fast å andra sidan så fanns det inte så mycket att göra än att packa ihop.


Hovdehögen


Solen skiner på Västerfjället


Moln över Åreskutan

Trots många mörka moln som hotade så klarade jag mig undan regnet. Jag valde att gå samma väg ner som jag tog upp. Jämfört med vägvalet förra gången så var det stor skillnad, till det bättre.


Mörka moln och krusningar


Vit himmel och blåa moln

Solen tittade fram alltmer när jag närmade trädgränsen. Men samtidigt gick det inte att komma ifrån känsla att hösten var i antågande. Det flesta träd var fortfarande gröna, men några hade antydan till höstfärg.


Sol vid trädgränsen


09-09-09 09:09


Antydan till höst

Det var knappt 4 kilometer till bilen och det tog inte mer än en och en halv timme att vandra. Sedan blev det till att ta farväl av Oviksfjällen för den här gången.

Inga kommentarer: