2010-11-11

Sätta Nälden på kartan

I söndags kom de första snöflingorna. Och de senaste dagarna har det kommit 1 dm snö. Detta i kombination med 10-5 minusgrader gör att det känns att vintern är här.


Men snö innebär också att det blir svårare att kartera stigar i skogen. Med tanke på att min karteringsverksamhet nu kommer att gå i dvala passar det bra att sammanfatta min kartering av Nälden med omnejd. Då tätorten Nälden inte är speciellt stor har jag valt att inte särskilja på gatorna i Nälden och stigarna runt Nälden.

Sammanlagt har jag samlat in 187 km GPS spår. 11 km på cykel och resten till fots. Det har tagit 43 timmar och 15 minuter, fördelat på 25 dagar. Detta kan jämföras med min kartering av Kramfors (tätort) som tog 34 timmar och 144 km GPS spår. Den längsta karteringsturen var 14,3 km lång och tog 3 timmar och 25 minuter.

Resultatet syns nedan (eller här).

1 kommentar:

Olof sa...

Undrar om man inte skulle kunna använda data i OSM att räkna ut km mappad sträcka/invånare - då ligger nog Nälden bra till.