2010-11-07

Senil GPS

Igår fick jag bevis för att min Garmin nüvi 205 börjar bli senil. När det var dags att köra hem så visste den inte längre var hem låg. Istället sa den att jag kunde ange hem genom att mata in en adress, använda aktuell position eller använda någon tidigare sökning.

Jag tror också tanten i GPS:en börjar bli lite gaggig. Vi körde på E14 utan någon korsning i närheten när hon plötsligt sa "Fortsätt 20 kilometer."

Och inte nog med det. För idag, när jag skulle mata in korrekt hemposition, såg jag att en massa gamla punkter hade kommit tillbaka. Bland annat de som visar Garmins högkvarter runt om i världen. Det känns som den börjar återuppleva sin barndom. Finns det något seniorboende för GPS:er?

2 kommentarer:

Olof sa...

Det är dags för terminalvård

sva_blogger sa...

Precis :) Eller så får jag försöka omvandla den till en kreativ cache.